خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/03 - 12:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نجف آبادی:

بیمه‌ها همگی خدمات یکسانی ارائه می‌دهند/ بیمه سلامت عملکرد مثبتی داشته است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های دولتی در برابر بیمه ها خدمات بیشتری ارائه می‌دهند، گفت: در بیمارستان‌های دولتی مابه‌التفاوت زیادی از بیماران در برابر خدمات ارائه شده دریافت نمی‌شود، کیفیت برای هر دو بیمه سلامت و تامین اجتماعی یکسان است.

همایون سامه یح نجف آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه در مورد کارکرد بیمه سلامت برای درمان بیماران صعب العلاج، گفت: نمی‌توان ادعا کرد کاربرد بیمه سلامت مناسب نیست، در حال حاضر بسیاری از کارمندان دولت بیمه سلامت دارند و پرداختی آن نسبت به بیمه تامین اجتماعی مناسب است.



نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با بیان اینکه بیمه سلامت یک حرکت رو به جلو در حوزه سلامت همگانی بود، اظهار داشت: در کل با توجه به نوظهور بودن، بیمه سلامت عملکرد مثبتی داشته است امیدواریم که این بیمه بتواند به تعهدات خود عمل کند، بسیاری از افراد در کشور تحت پوشش هیچ گونه بیمه‌ای نبودند و با روی کار آمدن بیمه سلامت اکثریت آنان مشمول درمان این بیمه شدند که به نوبه خود گام بلندی در حوزه سلامت بوده است.



نجف آبادی با بیان اینکه کاربرد بیمه سلامت و تامین اجتماعی تفاوت چندانی با هم ندارند، یادآور شد: زمانی که بیمار با هر نوع بیمه‌ای(تامین اجتماعی و سلامت) برای درمان به بیمارستان‌های دولتی رجوع می‌کند خدمات یکسانی دریافت می‌کنند، یعنی نه در پرداختی بیماران و نه در دریافت خدمات تفاوتی وجود ندارد.



وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر اکثر بیمه ها به یک میزان خدمات رسانی دارند یعنی بسیاری از خدمات بیمارستانهای خصوصی با تعرفه درمانی پرداخت می‌شود که به سمت بیمه‌های مکمل پیش می‌روند.



عضو کمیسیون بهداشت در مجلس با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های دولتی در برابر بیمه ها خدمات بیشتری ارائه می‌دهند، گفت: در بیمارستان‌های دولتی مابه‌التفاوت زیادی از بیماران در برابر خدمات ارائه شده دریافت نمی‌شود، کیفیت برای هر دو بیمه سلامت و تامین اجتماعی یکسان است.



نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه بیمه همگانی سلامت گام بلند دولت بوده، یادآور شد: امروز بسیاری از افراد جامعه از روستاییان گرفته تا اقشار ضعیف تحت پوشش همگانی بیمه سلامت هستند و حداقل های درمان را دریافت می‌کنند که همین مسئله در جای خود کار بزرگی در حوزه درمان است امیدواریم دولت حوزه سلامت را در اولویت قرار دهد تا کمتر در این حوزه شاهد خسارات سنگین باشیم.



نجف آبادی با تاکید بر اینکه تعرفه بیماران خاص و صعب العلاج رایگان و درصد بسیار پایینی نسبت به سایر بیماران دارد، خاطرنشان کرد: اگر بیمه سلامت جزو دسته بندی بیماران خاص باشد که بالطبع هست، تعرفه و فرانشیز بیماران بسیار کم است، بیمه سلامت شامل دسته بندی مختلف از بیمه روستاییان تا اقشار ضعیف جامعه می‌شود اما برای بیماران خاص رایگان است اگر هم مشمول پرداخت مبلغی می‌شوند درصد بسیار پایینی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 368734
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار